Veckans citat

The more you claim your own destiny, the easier it will be to love unconditionally. The more you love, the more comfortably you'll fit in with all sorts of people.

Martha Beck



torsdag 17 april 2008

Om "snygga killar"

Nu till ett lite mindre seriöst inlägg på området inspiration!

Jag har alltid förundrats över mina vänners fascination för snygga killar på film, TV och i kändissvängen. Detta har fått mig att fundera varför jag själv inte trånar efter några manliga stjärnor. Kan inte säga att jag kommit på någon riktigt bra förklaring mer än att jag naturligtvis är lite mer djup och reflekterande av mig ;)

Men samtidigt stämmer inte riktigt den bilden, och jag har kommit på mig med att under åren fundera över vilka offentliga män som jag tycker om lite mer än andra. Tänkte därför delge min ganska magra, men välsorterade lista här. Det finns ingen inbördes ordning tyvärr då jag mer är den slags groupie som gillar koncept, idéer och hela paket – som Lilla huset på prärien. Dessutom kan jag faktiskt vara mer intresserad av kvinnliga stjärnor som jag på något sätt vill eller kan identifiera mig med (men inte attraheras av!). Jag tänker på Julia Roberts fantastiska sätt att uttrycka känslor med små medel, Reese Witherspoons glada och rättframma sätt, Jennifer Anistons självklara sätt att ta plats och komma i centrum, Sarah Jessica Parkers sprallighet, Claire Danes fundersamma ansiktsuttryck och Audrey Tatous naiva och lekfulla framtoning.

Så till listan:

Mark Ruffalo

Robert Downey Jr

Matthew Broderick

Zack Braff

Nicolas Cage

Johan Glans

Marcello Mastroianni

John C. Reilly

Philip Seymour Hoffman

Brendan Fraser


När jag har försökt ta reda på vad dessa män har gemensamt för att komma fram till vad det är jag gillar har jag tänkt att de alla utstrålar värme och närvaro. Så de är inte i första hand sexobjekt utan har en kvalitet jag även uppskattar hos männiksor i min omgivning. Medan mina kompisar har suktat efter Richard Gere och Mel Gibson har jag också beundrat musikalstjärnor som Treat Williams och Richard Carlsohn. Och vilka har stor närvaro på scen om inte teaterskådespelare i allmänhet och musikalartister i synnerhet? Det är den där glöden, energin och magin som finns i musikaler som fascinerat och inspirerat mig. Men det får bli ett annat inlägg.

Vilka offentliga personer inspireras du av? Eller suktar efter?

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,, , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Richard Carlsohn är den mest underbara människan i hela världen! :D