Veckans citat

The more you claim your own destiny, the easier it will be to love unconditionally. The more you love, the more comfortably you'll fit in with all sorts of people.

Martha Beck



onsdag 14 maj 2008

Fobiträning


Igar lade vi till pa on Hydra som ar en fantastisk o! Den har stora blanka gatustenar med marmorkansla och massor av grander som foljer kullen uppat, sa det kanns som att ga i ett stort slott. Trots ons namn finns det inget naturligt vattensystem utan byn forses av en vattenbat varje dag. Men det ar den mest exklusiva on hittills med hutlosa priser och en lika oforskamt vacker omgivning. Igar satt vi i solnedgangen och blickade ut over havet och berg i lager pa lager i bakgrunden. Det var molnigt och lag ett sagolikt dis over hela havet och jag kan inte saga annat an att hela gruppen var hanforda av den storslagna magin! Men idag har solen atervant sa det har varit varannan dag sol och varannan dag dis vilket ar helt ok.

En annan iakttagelse ar att on vimlar av katter som gar hur dom vill. Hundarna tar ingen notis alls. Men det har sina nackdelar for min troja luktar fortfarande kattpiss. On har ocksa manga asnor och hastar som ar det enda transportmedlet som kan rora sig fritt i alla trappor och grander pa on som faktiskt ar helt bilfri!



Vad galler seglingen sa har mitt intresse avancerat till segelhanteringen, dvs uthal, inhal och all vindkunskap som ar sa central for att seglen ska fyllas med lyft maximalt.

Vi borjar bli ett sammansvetsat gang men den forsta berusade foralskelsen borjar lagga sig till forman for en mer lugnare karlek. Jag ska inte saga annat an att vi ar valdigt olika, men skrattet och intresset for att associera och tanka vidare forenar oss. Igar hade vi all time high nar vi alla vaxeldrog till den mest absurda konversation jag har haft pa bra lange! Den inneholl bland annat nyskapande ord som projektionspale (med ring over at) och en underbar historia om en fjaril som foralskar sig i seglen och kramas sonder nar seglet viras ihop. Och jag har blivit utnamnd till skrackforfattare eftersom det visat sig att jag ar sa ofattbart radd for allt och ser dramatik och dod i de mest ovantade situationer.

Det borjade med landgangen innan jag ens klev pa baten forsta gangen. Jag hade san panik att jag blev blockerad och antagligen hade ramlat i om jag inte lugnat mig. Och jag tanker att man kan hanga sig i segelrepen (som det vimlar av overallt), tror att askan (i forrgar) ska sla ner i masten och ar saker pa att vi ska krocka med andra batar nar de anas pa horisonten. Sa detta ar inte bara filosofi och segling utan ocksa fobitraning! Men idag kanns landgangen bara laskig men inte oovervinnerlig. Sa det tar sig.

Det ar full fart hela tiden och man hinner knappt sova. Sa nu ar det dags for dagens forsta filosofipass sa jag maste ila till baten igen.

Soliga och raddhagsna halsningar fran ett ofattbart vackert Grekland!

Läs mer om filosofisegling på Sail for Life.


Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: