Veckans citat

The more you claim your own destiny, the easier it will be to love unconditionally. The more you love, the more comfortably you'll fit in with all sorts of people.

Martha Beck



onsdag 19 mars 2008

Första dagen

Det här är första dagen i resten av mitt liv och första dagen någonsin jag försöker mig på det här med att blogga. Det är spännande att se hur denna sida kommer att växa fram med tankar från mig och andra. Det är alltid roligt att börja ett nytt kapitel i sitt liv där det outforskade ligger som en ocean av möjligheter och bara väntar på att formas och knådas och stelna....eller växa och utvecklas. En ny sida av presationsångest, skrivkramp och drömmar. Ett nytt perspektiv på det invanda och dammiga välkända och enkla.

Jag tycker att det är viktigt att ha små och stora symboliska övergångar i livet, även om jag inte är speciellt traditionsbunden av mig. Jag är också kuven till rutiner och autopiloter och tycker det är tråkigt att fastna i slentrian. Men att förändra sin utgångspunkt ger en möjlighet att starta en nyare och förhoppningsvis trevligare slentrian. Så det är det jag hoppas på här. Att dela med mig av idéer och tankar jag inspireras av och dammsuga nätet på kloka medresenärer. Och olika inspirationskällor.

För även en vanlig tisdag vill jag uppleva magin med att leva!

Välkomna till en tummelplats för alla osäkra, kloka, visa, vissna, trötta och berusade som ännu prövar livet med nya ögon då och då.

Jag hoppas vi ska trivas här!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: