Veckans citat

The more you claim your own destiny, the easier it will be to love unconditionally. The more you love, the more comfortably you'll fit in with all sorts of people.

Martha Beck



onsdag 26 mars 2008

Att blogga - det ultimata sättet att förena intresse och vardag

Jag börjar få blodad tand för det här med att blogga! Det är en helt ny dimension i livet med det bästa från chatvärlden, tidningsartiklar, hemsidor och personliga reflektioner i en salig och innehållsrik blandning! Bloggar är så otroligt olika och har sin egen ton, takt och personlighet men i artikeln Tänk på det här när du bloggar får jag för första gången några fasta hållpunkter att utgå ifrån, även om råden känns ganska självklara.

Jag har noterat att det tydligen är trendigt att sluta blogga nu i samma veva som jag kommit igång, men jag har aldrig varit den som blåst runt med växlande modenycker. Jag tror att denna form av kommunikation är ett fantastiskt sätt att mötas på ett mer sakligt och gediget sätt än diskussionsforum och chattar på nätet samtidigt som det är ett mer flexibelt och öppet sätt att umgås och dela intressen än engagemang föreningsliv och kursaktiviteter i vardagslivet vilka brukar vara betydligt mer krävande. En perfekt blandning av lathet och involvering helt enkelt!



Andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: