Veckans citat

The more you claim your own destiny, the easier it will be to love unconditionally. The more you love, the more comfortably you'll fit in with all sorts of people.

Martha Beck



onsdag 26 mars 2008

Om att förändra sitt liv

Jag tycker att det är så inspirerande att läsa om människor som förändrat sitt liv! Det är levande bevis på att det går och man kan få nya tips på hur man kan gå tillväga. Nu är det också vår vilket gör att vi får extra mycket lust att förändra, ifrågasätta, stuva om, städa och rensa ut. Alla fysiska och psykiska dammråttor blir mer synliga och de ökade soltimmarna gör att vi får kraft att krypa ur idet och börja vädra ut det gamla.

I olika artiklar kommer också med jämna mellanrum inspirerande läsning om människor som förändrat sitt liv på olika sätt. Vad gäller att gå ner i vikt gillar jag artiklar som dessa - Godisfri och 22 kilo lättare! , Joanna gick från 145 till 69 kilo, Nu har jag storlek 34:a! och Så fick vi vår drömvikt. Det enda jag saknar är lite utförligare information om vilka problem man stött på, hur man kämpat och naturligtvis hur man hittat motivationen för att hålla ångan uppe! Dessutom skulle jag vilja ha några enka förslag på menyer, snabbmat och mellanmål eftersom jag tycker att hungern och suget är det värsta med att skära ner på kalorierna. Och också tips för hur man kommer över träningströskeln och skapar nya träningsrutiner.

I boken Min smala lycka och När jag fyller 30 ska jag vara smal får man följa den dagliga kampen om att hålla sig på spåret och att mota gamla vanor i graven och alla bakslag som oundvikligen följer och dessa berättelser är verkligen engagerande! Är det någon som kan tipsa om fler inspirerande böcker i genren någonstans mellan lättviktartikel, självbiografi och skönlittaratur så hade jag kanske blivit lite lättare lite enklare?



Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har ändrat mitt liv! jag är inte färdig ännu (blir man någonsin det?) men jag skriver om det på min nya blogg, jag kommer också att dela med mig av de kunskaper som jag får del av i min utbildning till Sjukgymnast.. jag kommer att berätta om hur jag gjorde för att förändra min vardag.. och hur man kan sätta upp mål och delmål osv, för att få en liten större chans till att lyckas.. kankse kan det hjälpa? ha det bra!